Tester ny morgenrutine

Jeg synes altid, man skal søge at blive bedre. Bedre til sit arbejde, komme i bedre fysisk forfatning og generelt forsøge at optimere sit liv. Et af de punkter, hvor jeg altid har været værst er på min morgenstund (som sjældent har haft guld i mund).

Det forsøger jeg nu at gøre op med med en ny morgenrutine, der ikke er revolutionerende, men jeg har god erfaring med at, når jeg har skrevet om noget, så holder jeg ved – så det gør jeg herunder. Min nye morgenrutine ser således ud.

06:25: vækkeur ringer. Bruger lige et par minutter på at vågne (tvinger mig selv til at få lys ind i hovedet fra min iPhone) og står derefter op.

06:30-07:10: morgenmad & kaffe. Jeg spiser altid det samme – 2 spejlæg og 2 stykker ristet rugbrød. I morges stod den dog på en hel avocado ovenpå rugbrødet, det mættede ikke ligeså godt, så det holder jeg mig nok fra fremover 😀

Jeg har fået en Nespresso-maskine, der lige gør min morgen 20% bedre – kan slet ikke gå tilbage til pulver- eller filterkaffe. Selv 7/11’s kaffe, som jeg tidligere syntes var ret god gider jeg nu slet ikke røre.

07:30-08-30: træning. I dag stod den på tung styrketræning med frie vægte – min yndlingstræningsform efter løb. Det er mit mål, at jeg skal træne styrke 3-4 dage om ugen og så løbe 1-2 gange derudover. Lige nu er jeg dog hæmmet af en knæskade, som muligvis er et “løberknæ“, så det bliver ikke til så lange ture.

09:00: afgang til kontoret. Jeg har kun en kort cykeltur til mit kontor og jeg må sige, at jeg er vild med at møde ind lidt over 9 og allerede have gjort noget virkelig godt for min krop & sind. Jeg havde schedulet en snak om AdWords med Anton, som har skrevet en god guide til AdWords kurser her, som jeg var meget tilfreds med ikke at komme for sent til 😀 Træningen skulle jo klares…

Klokken har nu rundet 11 og jeg føler mig friskere og mere veloplagt til arbejdet end længe. Det er fedt!

No comments yet.

Leave a Reply