Træning på rejsen – Det gør jeg

Jeg arbejder som bekendt ca 50/50 som SEO konsulent og rejseblogger/konsulent, hvilket betyder, at jeg har muligheden for at rejse en del. Det betyder, at jeg ofte er på farten, men dog sjældent på længere ture end 3-4 dage som er min foretrukne rejselængde.

løb i edinburgh

På løbetur i Edinburgh

Hvis du følger med på hhv. rejsekris.dk og storbritannien.dk, som er mine to rejsesider, så kan du se, at jeg specialiserer mig i storbyferier i Europas hovedstæder. Jeg er vild med de her korte ture, hvor man kan finde billige flybilletter og kun behøver at sidde i et fly et par timer før man er fremme.

Men i og med, at jeg relativt ofte er på disse rejser, så bryder det lidt med noget jeg går rigtig meget op i derhjemme (jeg sidder faktisk i flyet til Manchester pt): træning. Jeg har i flere år gået meget op i at være fysisk aktiv – efter et par år, hvor det kun blev til lidt fodbold og en kort løbetur i ny og næ.

Jeg har testet lidt forskellige former for træning på rejser.

Cirkeltræning med app

For godt og vel 2 år siden downloadede jeg en app, som jeg tænkte skulle blive min faste rejsemakker. Efter at have startet så småt med styrketræning (frivægte) må jeg ærligt indrømme, at følelsen af at bruge egen kropsvægt på et hotelværelse var noget flad. Det var ikke noget for mig.

Min kæreste har siden benyttet sig af et træningsprogram fra Kayla Itsines, som (vist nok) kan bruges uden diverse træningsremedier. Min kæreste har været meget tilfreds med programmet, så det burde må lade sig gøre.

Træning med diverse træningsudstyr

Før jeg i januar flyttede til Edinburgh tænkte jeg også lidt over, hvordan jeg skulle få trænet. På daværende tidspunkt trænede jeg op til at løbe et halvmarathon, så jeg vidste, at jeg nok skulle få løbet mine ture i det skotske. Dog ville jeg også gerne træne mine muskler lidt og forsøge at opretholde lidt smidighed, så jeg ikke blev et stift løbebræt 🙂

Derfor gik jeg på indkøb hos Govita, der har en del træningsudstyr. Jeg må dog desværre erkende, at det heller ikke fangede mig og jeg får ikke brugt udstyret overhovedet, når jeg rejser.

Løbetur i fremmede byer

Det der fungerer bedst for mig er simpelthen at løbe en tur. Det er en anelse mere tidskrævende end de to førnævnte, men jeg har vendt den om og tænker nu mine løbeture på rejser ind i turen. Hvis jeg er i ukendt territorie, så laver jeg en løberute, som jeg kan huske i hovedet, men giver mig selv lov til at fare lidt vild. Jeg er ret skarp til at finde vej og huske, hvordan ‘kortet’ ser ud selvom jeg er faret vild, så jeg skal nok finde hjem igen.

Med en løbetur får jeg trænet, svedt lidt og kan også opdage nogen steder jeg ikke ville vælge at tage hen, hvis jeg havde et fast program, der stod på sightseeing.

No comments yet.

Leave a Reply